تقدیر از شهرداری دستنا

هنگامی که مردم از نشاط اجتماعی برخوردار باشند، همدلی، همبستگی، مناسبات مطلوب، رضایت از زندگی و همچنین سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش پیدا می کند و به موازات آن آسیبهای اجتماعی کاهش می­یابد و انگیزه برای کار و تلاش افزایش می­یابد.

نشاط هر جامعه ای موتور محرکه آن است به طوری که توسعه و پیشرفت هر جامعه با میزان نشاط اجتماعی اندازه گیری می شود.

تقویت هویت فرهنگ قومی و بومی جاذبه های فراونی دارد. ظرفیت های فرهنگی هر منطقه و شهری می تواند زمینه ی مناسبی برای ایجاد نشاط پایدار مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

ایده های سنتی و نوستالژیک و جلوه های ویژه ی بصری زیبا و تاریخی یکی از مهم ترین عواملی است که علاوه بر انتقال مفاهیم، باعث تقویت نشاط در فضا و بافت شهری آن منطقه می شود.

امسال در ایام نوروز شاهد یکی از فعالیت های  فرهنگی  شاخص و منحصر بفرد شهرداری دستنا در این زمینه بودیم که بی شک یکی از کارهای ارزشمند و بی بدیل بشمارمی آید.

ترکیب بندی مناسب زندگی ساده ی روستایی در قالب اِلِمان و نماد بصری شاید برای نسل امروز تصویری ساده و فقط جنبه ی فراغت و سرگرمی داشته باشد اما برای خیلی از شهروندان عنصری خاطره انگیز و یاد آور گذشته های نه چندان دوراست.

شایسته و بایسته است که ازین کار تحسین برانگیز شهردار محترم و مجموعه همکاران تشکر کرد که سعی نمود با ادبیاتی هنرمندانه و با تداعی خاطرات چشمان مردم را خندان ببیند.