شهدا، پیام آور " وحدت و همدلی"

تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر دوشهید گمنام سال های  دفاع مقدس در شهر دستنا آنچنان باشکوه و منظم انجام شد که هیچ کس را یارای توصیف آن نیست.

می توان  به یقین اذعان کرد که  بعد از ایام  خاطره انگیز دوران دفاع مقدس که مردم قهرمان پرور دستنا میزبان فرزندان شهید آن دیار و آن خطه بودند، تشییع پیکر شهدای گمنام در ایامی که به نام مقدس حضرت زهرا سلام الله علیه زینت یافته است یکی از باشکوه ترین گردهمایی ها بود.

همایش بزرگی که از متن و بدنه ی مردم جوشید و نمادی عینی از تجدید عهد با شهدا، امام شهیدان و بیعت با آرمان های انقلاب است.

آگاهی، ولایت مداری، آرمانخواهی، وفاداری به انقلاب از مهمترین پیامدهای شرکت آحاد مردم در این مراسم بود. جوانان و نسل سومی ها هرچند دوران جنگ تحمیلی و فضای مربوط به آن دوران را تجربه نکرده بودند اما علیرغم تمام مشکلات اقتصادی ، اشتغال ،مسکن و ازدواج ، با حضور موثرشان نشان دادند که ارزشهای انقلاب اسلامی کاملا انتقال پیدا کرده است  و همچون پدران  و مادران خویش به سرزمین و ارزشهای اسلامی متعهد  و به فرزندان شیرمرد  این آب و خاک تعصب و غیرت دارند.مشارکت چشمگیر مردان و زنان با عشق و شور و شوقی مثال‌زدنی در این مراسم علاوه بر عشق و علاقه به شهدا، آرمان ها و وطن  پیام دیگری نیز داشت.پیام "همدلی، اتحاد و انسجام"این وحدت و همدلی همچون سرمایه ای عظیم می تواند  در عرصه های دیگر نیز اتفاقاتی بزرگ در راستای آبادانی و پیشرفت  شهر رقم بزند.

ما همواره شاهد حس مسولیت پذیری و شوق به مشارکت نوجوانان و جوانان در عرصه های گوناگون، اعم از مناسبت های مذهبی ، فعالیت های فرهنگی و ورزشی هستیم که این توانمندی را به عینه می‌توان لمس کرد. مشکلات  عدیده ی شهر دستنا بر کسانی که به هر نحوی به این منطقه تعلق دارند پوشیده نیست. اگر مشارکت آحاد مردم به صورت سازماندهی شده به اجرا درآید می تواند سرمنشا تحولات پایدار و مثمر ثمری باشد.غفلت از این سرمایه و فراهم نساختن بسترهای مناسب می تواند برنامه های عمرانی و آبادانی را دچار مشکل و نارسایی کند.پس فراموش نکنیم که مهم ترین پیامی که همواره شهدا از ما انتظار دارند؛ حفظ وحدت، همدلی و انسجام است .امید است که این اتفاق، سرآغازی نوین در جهت حرکت به سوی آبادانی و خدمت با حفظ وحدت و انسجام قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد